Menu

E3: Konferencja prasowa Microsoftu

2 marca 2018 - Gry
E3: Konferencja prasowa Microsoftu

Chcielibyście być na bieżąco informowani na temat przebiegu konferencji prasowej Microsoftu na targach E3? Zapraszamy na pisemną relację na żywo z tego wydarzenia!

19:33 – Mowa o The Beatles Rock Band, przed chwilą obejrzeliśmy trailer, ludzie z Microsoftu śpiewają i grają, samo śpiewanie kiepsko im wychodzi.

19:37 – Kolejny trailer, pokaz kilku piosenek, na których połamiemy paluchy (główne szlagiery zespołu); dostaniemy także pełne albumy do ściągnięcia.

19:43 – Beatlesom się „podoba”, nie ma to jak wklepana gadka

19:44 – John Shappert wszedł na scenę i oficjalnie nas przywitał; twierdzi, że pokaże nam 10 nowych gier, zero statystyk, ulepszenia do Xboxa i „rewolucyjne nowe doświadczenia”

19:46 – Tony Hawk wchodzi z deską do Tony Hawk Ride i omawia jej funkcje (podrzucanie, odpychanie się obok niej itp.); wychodzi, pojawia się trailer (dużo skaterów mówi o skatingu i chwali grę). Sama zabawa deską wygląda nieźle.

19:52 – Oglądamy gameplay z Modern Warfare 2! Postać ma radar przyczepiony do karabinu, co wygląda kozacko. Śnieg prezentuje się naprawdę nieźle. Zaczyna się akcja, świetne wybuchy i – jak zawsze – dźwięki. Rozgrywka przypomina pierwszą część. Są snowmobile z trailera.

19:57 – Kitase i Toriyama ze Square Enix zaczynają mówić o Final Fantasy XIII, oczywiście nie po angielsku. Oglądamy grę na X360 (działa normalnie) z angielskim dubbingiem. Omawiają demo – wszyscy to znają, jaki jest cel? Premiera w 2010.

20:02 – Wraca Shappert, wreszcie zabieramy się za exclusive’y. Przybywa Cliff Bleszinsky i jego kumpel, mowa o pierwszej grze Epic na XBLA. Nazywa się Shadow Complex, polega na bieganiu po jakimś kompleksie i nawalaniu we wszystko co się rusza, ważne jest wykorzystywanie środowiska. Donald ma problemy z mikrofonem, więc nie jestem pewien, ale gra będzie też chyba na PC. Premiera latem.

20:06 – Okej, tytuł z samochodzikami i avatarami… świetnie… aha, gra to Joy Ride. John chwali jak własną matkę. Na XBLA zimą.

20:07 – Trailer jakiejś gry akcji z dużymi skokami „zarażonym miastem”… wygląda jak Crackdown 2, ale mroczne. Tak, to Crackdown 2!

20:09 – Myślałem, że to głos Drebina z MGS4, hehe… TO LEFT 4 DEAD 2! (premiera 17 listopada na X360 i PC)!! Potem logo UbiSoft… aha „there’s no walking away from us, Fisher” – powitajmy Splinter Cella. Sam to kozak i renegat, ale nie ma brody…

20:12 – Wchodzi dwóch gości z Ubi, będą grać w demko! Póki co główny bohater torturuje jakiegoś biedaka w łazience, oczywiście wszystko to gameplay. Aha, każda misja będzie „małym sandboxem”. Dziwnie dużo tu strzelania i bitki, ale wszystko jest wciąż utrzymane w klimacie skradanki i… prezentuje się kozacko! Cele misji pojawiają się na elementach otoczenia jako wielkie napisy – koniec z ciągłym włażeniem do menu! A teraz sam wbija się „guns blazing” przez frontowe drzwi. Końcówka tego roku, tylko na X360 i PC.

20:18 – Trailer Forzy Motorsport 3! Przyszedł jeden z ludzi odpowiedzialnych za grę, za nim stoi ładniutkie auto. Zapowiadana jest „definitywna gra wyścigowa tej generacji”, pokazują gameplay. Teraz wszyscy zgapiają od GRIDa: będzie funkcja rewind. Nie obędzie się oczywiście bez rozbudowanych opcji online’owych. Różni ludzie chwalą Forzę („bla, blablabla, bla!”). Zagramy w październiku.

20:24 – Wchodzi Joe Staten z Bungie, zaczyna się Halo ODST! Oglądamy gameplay: spadamy w kapsule z orbity prosto do New Mombasa, jest ciemno, ale widać, że engine graficzny podpakowano. Joe pokazał też pistolet o mocy tego z Halo (widownia się cieszy). Znajdujemy pierwszego martwego członka ODST i oglądamy retrospekcję jego oczyma. Premiera 22 września…

20:30 – Mowa o jakimś supertajnym projekcie Bungie! Najpierw widok planety i statków kosmicznych, rozmowy przez radio, krzyki i napis „Halo Reach”! Do ODST zostanie dołączony klucz do bety Reach.

20:33 – Nowy trailer Alan Wake! Poznajemy fabułę z wypowiedzi bohatera. Obserwujemy serialową budowę gry („Previously on Alan Wake”; „Tonight on Alan Wake”). Jest nawet sekwencja gameplay’u! Bohater unika nie wiadomo czego… coś rzuciło w niego drewnianym wozem! Weszliśmy do ciemnego lasu, Alan ciągle ma schizy… właśnie walczy z dwoma demonicznymi drwalo-górnikami (?!). Podobają mi się ciągłe komentarze postaci. Z pistoletu Wake’a chyba wyleciała jakaś raca i rozwaliła demony… o, a teraz pochodnia. Światło jest dla monstrów zabójcze. Gra wyjdzie wiosną 2010…

20:39 – Jon żegna się z grami, przechodzi do XBL i… last.fm! Usługa dostępna dla posiadaczy abonamentu Gold na CAŁYM świecie (wreszcie) już w tym roku!

20:41 – Teraz mowa o Netflix na konsoli, potem telewizja Sky.

20:42 – ZuneTV, trzy innowacje: 1080 p, wszystkie filmy/programy streamowane (nie potrzeba dysku twardego). Wszystkim tym (filmy, muzyka, telewizja) będzie można dzielić się z innymi użytkownikami.

20:44 – partnerstwo MSu i Facebooka. Miła pani (Felucia Day) odpowiedzialna za usługę przedstawia nam kolejne funkcje FB: kumple, zdjęcia, komentarze… nudy. Chcę gier. O, będzie też Twitter. Facebook i Twitter na XBL już tej jesieni.

20:49 – Don Mattrick (senior vice-president Xboxa) zapowiada jakąś grę z franczyzy, w którą posiadacze 360 od dawna chcieli zagrać… Hideo Kojima wkrada się na scenę i zaczyna mówić! Metal Gear Rising – oglądamy trailer (tylko chmurki i twarz Raidena ze strony „tajnego projektu” Konami), Hideo nie chce nic mówić o Solid Snake’u. Głównym bohaterem chyba będzie Raiden („Raiden is back!”). Ciekawe, czy ujrzymy to też na PS3…

20:53 – „Jesteśmy w stanie dodać kontroler ruchowy? No jasne”… mowa o nowym sposobie grania (żeby nie było różnicy między Graczami a casualami) – bez kontrolera! W tle leci Wolfmother, a my oglądamy jak rodzinka bawi się grami za pomocą samych łap (ściganie się, bitka na pięści, zabawa w wielkiego dinozaura). Ha, dzieciak ZESKANOWAŁ własny skateboard i wstawił go do gry (oczywiście nie używał żadnych sprzętów), fajnie się to ma do Tony’ego Hawka. Teraz familia bawi się quizem ala Buzz, a dwie koleżanki przymierzają wirtualne ciuszki. Wszystko to z użyciem jakichś kamerek zapewne.

21:00 – Czekamy na nazwę tego systemu/urządzenia. Będzie współpracowało z każdą konsolą i dołączane do każdego nowego Xboksa.

21:01 – Na scenę wchodzi Steven Spielberg! Cała idea nazywa się Project Natal. Creative director projektu – Kudo Tsunada – pokazuje nam, co możemy zrobić z nową technologią (przeglądanie menusów i zabawy avatarem za pomocą ruchów rąk). Jego koleżanka Abigail gra w jakaś grę polegającą na odbijaniu piłek nadlatujących z drugiej strony ekranu. Kiedyś takie zabawy będą multiplayerowe.

21:07 – Creative director Microsoft Game Studio pokazuje kolejne demko: wykrzykuje nazwy kolorów i maluje nimi ścianę (w grze oczywiście). Potem ustawia się tak, żeby oddać na ekranie cień słonia i robi sobie zdjęcie. Kształt pojawia się na ekranie.

21:11 – Wraca Doni i zaprasza Petera Molyneux (o nie…), oczywiście nazywa go „mistrzem”. Gość oczywiście zarzuca niezłe bzdety: „zwiększona ilość przycisków w padach jest BARIERĄ!”. Oglądamy filmik, na którym kobieta podchodzi do telewizora i gada sobie z wirtualnym chłopcem, który zachowuje się bardzo realnie i analizuje emocje prawdziwej koleżanki. Dzieciak zarzuca jej wirtualne gogle („Czuła, że musi je złapać!” podnieca się Złotousty Piotruś), a dziewczyna nurkuje w wodzie… Potem rysuje coś na kawałku papieru i podaje to chłopcu (sprzęt analizuje cały przedmiot!). Ten czyta tekst i dzieli się z koleżanką przemyśleniami.

21:19 – Krótkie podsumowanie, Don schodzi ze sceny, koniec konferencji.

To tyle na dzisiaj, bardzo dziękuję wszystkim za uwagę i do zobaczenia jutro o 18:30 (konferencja Nintendo) i 20:00 (Sony). Miłego E3!

Jedna myśl nt. „E3: Konferencja prasowa Microsoftu

Marko

Dobra konferencja, trailera MW2 nie widziałem ale ponoć miażdżył. SC:C jakoś mnie nie ciekawi, tak samo Alan Wake, ale pożyjemy zobaczymy. MGS na X360 wydaje mi sie ze będzie tez na PS3, nie było znaczka exclusive i nic o tym ze to tylko na xa nie mówili. Projekt natal ciekawy, zobaczymy jak to sie rozwinie, czy będzie to tylko casualowa popierduła czy będzie tez obsługiwać normalne gry.

Komentarze są wyłączone.